http://www.facebook.com/pages/100-url-blog-tukar-tukar/166951693326358
zwani.com myspace graphic comments
Free Twitter Backgrounds

Tuesday, January 27, 2009

♥ Oh oh oh Balik Kampung ♥ pengalaman tayar etc etc

naik kete

pak cik wi dan nazim

Balik Kelantan.. Kelate Come Sokmo
Sempena nak pulang ke kampung..aku dan kaklina tido sejam je sehari sblm pergi.. kitorg bertolak kul 5.00 pagi.. tp lepas bertolak.. kami memulakan operasi sulit kami (tido sepanjang perjlnn.. haha)

First day..(SABTU) kitorg sampai petang kat umah Pak Cik Wi di Kota Bharu kat Jln Long Yunus..
Then.. ape lagi.. tido setido-tidonyer... jauh perjalanan luas pemandangan.. letih sungguh. Lepas tu.. kitorg pergi ke our favourite place.. Sg Pinang.. kat situ ade umah cousin kitorg.. makan-makan..Aku makan Nasi Dagang.. sedap gak rupenye..

mak cik muzli, aliya, anis, dan nazim (aida xde dlm gambar la plk)

Second Day..(AHAD) kitorg bangun awal gak..pastu bertolak ke Rantau Panjang.... Perjalanan ke sane pun meletihkan.... Sbnrnye tmpt tu kitorg xberape nak gi.. sbb jauh.. tp bile dh sampai.. beli barang banyak gak.. Aku beli baju dan tudung.. kakak2 dn abg ipar pun beli baju gak..
Mak aku lak beli brg favouritenye.. pinggan mangkuk.. well.. sekarang zaman org beli corelle.. banyak mak aku beli..
Yg paling best.. beli hot dog dan ball2.. byk.. sume ball, RM 24.00...

then balik tu gi umah che (nenek)...
tyme tu ade penglmn baru.. tayar kete sangkut kat tanah...
adeh.. kat atas tanah ade sabut kelape banyak... tayar kete masuk kat celah sabut dan tanah..

Broomm..brommm...
Ma, akak, dan pak cik2 tolong tolak.. abg fitri tolong handle stereng dan minyak. Abg Ariff tolong duduk.. aku dan kak lina tolong tengok (pertolongan gak tu).. akhirnye.. dapat la mengharungi halangan istana Takeshi itu. Kat umah Che' jumpe lah sanak-saudara... pak cik, mak cik, cousins..etc .. etc.. sbb mase raye dulu xleh balik.. jumpe lah skrg.

Balik tu.. nak dijadikan citernye.. kene lalu kat tmpt yg sangkut tayar lagi.. hahaha.. sangkut utk kali kedua.. risau jugak..
Pandang kiri ade sungai.. pandang ke kanan.. ade bumbung umah org. Nasib baik ley handle..
balik tu... beli makanan kat Noodle Station. Kak Aa, Abg Saiful, Ammar dtg.. Aku dh tak larat.. aku tido dl..Then.. sweet dream.

Third day (ISNIN).. Mule2.. kalau xsilap.. famili kitorg dan famili pak cik gi ke kedai batik.. ade dua.. Nadia dan Nordin.. aku pun tumpang sekaki.. dpt sehelai kain batik ela warne merah..Pergi Pasar Siti Khadijah.. aku tak kuar. duduk kat kete.. hehe.. malas lah... beli makanan..
"kueh dan mueh beraneka macam.. makanlah jgn hanya dipandang.." Pastu kami balik umah pak cik jap.. rehat2.. then..makan.. tgk ulangan Juara Lagu skit. Kenape Stacy xmenang persembahan terbaik.. huhu~
pastu tgk fav drama Laila Majnun.. tp aku sakit ati dgn endingnyer...(geeram.). Pastu kuar dengan niat nak gi Pantai Cahaya Bulan tp canceeel ..Balik.. makan sambil tgk Pepaya.. cousin datang.. Abg Ramlan, Kak La, dan Haziq.. Then, Pak Cik Wi suruh ajar die buat blog.. hihi.. aku sendiri bukan reti sgt. Lepas tu, Siapkan beg coz esok nak balik dah... huhu~. Tido....
model iklan ubat gigi
Last Day (SELASA).. Kitorg balik.. penuh kete Avanza... aku tido sepanjang perjlnn.. bangun. tido.. bngun .. tido..
yg best.. kali ni aku dan kakak aku yg ddk seat plg belakang kat kete Avanza tak terhantuk kat bumbung kete mcm selalu coz skrg kene pakai seat belt..
aku rase.. iklan pasal kebaikan seat belt perlu ditambah..(Mengelakkan darpada terhantuk kat bumbung kete apabile driver membawa kereta dengan care spt menunggang kuda)...
Tapi.. aku dan kakak aku still terhantuk kiri dan kanan.. em.. yg tu nak pakai seat belt camane lak supaye xterhantuk???..
Bila aku dn kakak aku bangun.. abg ipar aku cite.. dia nampak aku dan kak lina terhantuk antare satu same lain.. then.. kitorg pandang each other mcm nak marah.. pastu tido balik.. (kitorg tak ingat langsung).. hihi.. tyme tu tgh mamai kut.Sampai umah dlm kul 5.. Home Sweeeeet Home..

10 comments:

  1. haha.. pertongan gak tu... dpt la aku mengurangkan bebanan skit.. huhu(penipu besar)

    ReplyDelete
  2. fuh, panjang cite..haha..nuha balek pinang,,die balek kelate

    ReplyDelete
  3. Waa, bestnya jumpa saudare mare

    ReplyDelete
  4. da nuha: haha~ sbb balik kmpung 4 ari.. pnjg citer.. kihkihkih

    kopiah_alrazi: mmg besh... besh sgt... haha~

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum syamimi.. awak kawan sepupu saya, syamila syafawani kan? :) salam perkenalan.. dia yg cerita pasal awak kat saya.. dia kata awk cantik & pandai.. memang pun kan d; i hope we can be friends.. ^^

    ReplyDelete
  6. oo.. awak kwn syamila syafawani ek?? oo.. kitw kwn ngan die.. budak tu amat sopan santun.. hihi~
    xde la.. biase2 jer... salam perkenalan jugak..

    ReplyDelete
  7. eh silap... awak sepupu syamila syafawani .. -to Shatrah

    ReplyDelete
  8. assalammualaikum mimie..nice blog..cam besh jewk blik kg awk..join skali leh x?

    ReplyDelete
  9. Bleyh bleyh.. tp disbbkan kete penuh.. so , ko aku sangkutkan kat atas bumbung kete.. leyh?

    ReplyDelete

Jangan segan-segan.. malu-malu utk meninggalkan komen..
♥ ♥