http://www.facebook.com/pages/100-url-blog-tukar-tukar/166951693326358
zwani.com myspace graphic comments
Free Twitter Backgrounds

Tuesday, December 30, 2008

♥ ♥ GeLaGat KaNaK-KaNaK (Aku dn siblings) ♥ ♥

MySpaceAku nak kongsi beberapa kisah2 PELIK sepanjang adik-beradik dan aku mase kanak-kanak..
Kami melakukan perkara yang kurang cerdik... juga sering ditipu..
memang dah lumrah kanak-kanak kut..

Sebelum itu.. sebagai info... kakak2 dan abang saje pernah membesar diBirmigham mase kanak2..

Akak(Izzaty Farhana)
As I said.. kakak saya membesar di Birmigham... so.. BM nye agak la tunggang langgang bile balik Malaysia... Selalu je gune bahasa baku kat umah.. kalau cakap macam kita (bahasa fasa atau bahasa sastera... insyaallah xpaham)
cthnye masa kawan dia call.. dia tanya "Mengapa awak menelefon saya?".. ayah dan mak yang mendengar dah tak tahan nak gelak... sungguh skema kakakku dulu.. skunk??? hampeh.. haha

Then.. satu hari ayah aku cakap...
"Ada berape duit?" ayah aku maksudkan.. berape ringgit atau berape sen duit kat tangan kakak aku. Dia terpinga-pinga.... MySpace
Ayah aku ulang balik... lebih keras skit..
Oleh sebab xberape paham.. tahu tak ape die buat... die kira syilling kat atas tangan dia..
"satu.. dua.. tiga..empat.." ... wait2... bukan ke suppose kire berape sen?...
dia pergi kire... semua same.. duit 5o sen.. 30 sen.. 20 sen..1o sen kire macam kire berape helai baju..
satu duit.. dua duit.. tiga duit.. 4 duit..... hak3.. abis la kalu exam math time tu..

Dia tak reti bahase melayu kan.. kat sekolah.. ade la cikgu garang ni... cakap ape ntah ngan dia.. die buat do no.. pastu kene denda diri atas meja..MySpace pastu kalu xsilap kene rotan kut.. ntah.. sampai skrg dendam ngan cikgu tu..kesian.... at least dia ckp la kat cikgu tu..
"I don't understand sepatah haram..." ini tak.. dok diam je..
yang kawan2 die tu apsal bisu lak.. bagila tau cikgu tu yang kakak aku ni xpaham bahase melayu..
rasenye sampai sekrg cikgu tu xtau yang kakak aku tyme tu xbersalah kut.. kesyian..

Abang aku (Afif Salamy)

abg aku yg nie... bijak n jiwang skit... serta sopan santun n tinggi budi bahasa... MySpace kuang kuang kuang.... aku bukan nak puji tp memang pun dia cam tu.
dia ada join silat masa sekolah rendah. tibe lah masanye kena bayar yuran...
dia gi duk kat meje makan...MySpace dia letakkan tangan kat kepala dia... dia geleng kepala "ish... saya nia ade masalah kewangan" hihihi... abah n mak aku gelakkan dia... kesian abg aku... belum habis sekolah rendah..... dah ada masalah kewangan... seperti yg aku kata tadi... care dia ayat abah aku nak mintak duit yuran pun bagus... sampai skrg kitorg ejek dia.....



Kakak aku (Farah Adlina)
Yang ni lagi best... ada tournament bola sepak masa kat Malaysia Hall Birmigham...MySpace
punye best la diorang main, pastu bola out....
nak di jadikan criter... diorang x jumpe bola tu. vanish!!!(speaking london plakz)...
ade la suara2 sumbang duk bagitau kat abah aku..."tadi sy nampak anak ustaz yg ambil bola tu".
abah n mak aku pun punyala pujuk kakak aku lina nie.... dia x jawab langsung. dia buat bodo jer...
nak x nak... bola x de... tournament pun dibatalkan MySpace ... (kecian org m'sia kat birmigham, xde duit nak beli bola)........... tetibe.... kakak aku yg umur dia time tu 4 kuar dari semak... dengan banggenye...har har har... bawak kuar bola yg dia sorok kat bawah pasu...
aku pun naik pelik la... umur mude gile mcm tu pun dah pandai sabotaj tournament.MySpace

kakak sapo la ni...
Sejak itu.. kalau kitorg nak kene kan dia.. ingatkan je case bola tu...hak3
(tapi camane leh org sampai xjumpe kalau letak kat pasu ha? boley cube tu..)


Then... abang yang kedua ni (ariff syazwan)
Dulu.. sekolah kat jalan 6.. die punye suare cikgu2 ckp paling sedap la.. antare kanak2 khas..
then ade pertandingan menyanyi utk kelas khas... MySpace
kat umah praktis best gile...sedap... cikgu pun dah gerenti abg aku menang....
rase boley menang arr..(memang suara dia sedap)

tibelah masanye utk abg aku nyanyi.... cikgu duk guard dia kiri kanan (abg aku buas skit)... masa nyanyi cikgu lepaskan tangan dia n bg dia pegang mic. masa dia pegang mic tu... dia senyum... (senyum budak jahat)... dia nyanyi..."kopi susu... hik hik"............... then perkara yg di nantikan telah berlaku.... dia gi cari punce mic tue... dia gi cabut wayar mic dari p.a system. cikgu semua g tarik dia.... disqualified!!!! MySpace

moral or the story... cikgu patutnye bg mic kat abg aku time praktis... x de la dia jakun sgt....

nak di jadikan crite... abah aku yg kena bg hadiah saguhati kat dia (selaku pibg)... "terima kasih cikgu abah".... abg aku confius, cikgu ke... abah? kuang kuang kuang...

Aku (Liyana Syamimy)
Aku rase aku lah antara yang paling bodoh sekali kut mase kecik.. wakaka
sering ditipu bulat2 ngan kuarge aku.. tu la.. sape suruh jadi anak last.. kene buli je..

♥ aku je sorg yg xpernah jejak kaki kat Birmigham .. pastu aku jadi emo bile tgk album kuarge aku kat sane... dok nangis je.... MySpace
asyik2 nanges..nanges..nanges.. MySpace ade gak aku marah kate apsal aku lahir lambat..MySpace aku ckp kat mak aku cam tu.. mase kecik.. bukan paham pape..

then.. mak aku cari la care nk cover lak.. pastu mak aku ckp.. aku ade kat gambo tu. time tu aku dlm kandungan.. then aku tgk perut xbesar pun..
pastu mak aku ckp.. "ada .. kat ibu jari kaki... then lepas tu kat lutut"
aku sungguh la gembira sgt.. tak terhingga punye gembira..
pastu yg xleh terime.. aku bagitau kat kwn2 aku.. MySpace aku ada dlm gambar tu... time tu
aku kat lutut.. ibu jari kaki .. blah..blah..blah..
nasib baik aku bgtau kat budak2 sebaye aku.. xde la nampak bodoh sgt..
Tapi.. sampai sekarang adik-beradik aku dok gelak kan aku.. kejam tul.. huhu~
Bile belajar sains.. rase macam terlalu malu sekali… MySpace

♥ yang kedua.... aku pancing ikan tanpa air kat umah..
ish.. macamne tu?
aku ade pancing mainan.. ala yg plastik tu..(hanger sebenarnye)
aku letak dekat tingkat 2 antara tangga dgn tingkat bawah..
pancing punye pancing.. rase berat..
tgk2.. ade ikan.. wah
bukan ikan sebarang ikan.. ikan goreng plk.. aku percaye la aku dpt pancing ikan..
aku cite mak bapak aku.. diorg buat bodoh je.. ingat senang ke nak pancing ikan?.. nak bengang pun ade gak.. coz diorg xnampak excited langsung.. huhu~ MySpace

bile dah besar skit.. aku ingat balik... tyme tu akal aku dah bjln skit..
baru la aku tau adik-beradik aku main kan aku.. ape lah nasib...
tapi.. sampai skrg diorg sendiri pun xingat sape yg buat.. tp.. confirm antare diorg.. sebab.. macamane aku boleh amik ikan goreng yg sepatutnye kat meja makan....
dah tu.. bukan sangkut kat mulut ikan.. tp.. kat ekor ikan..
ish3...... letih sungguh jadi kanak2 ni..

selalu org cakap.. kanak-kanak adalah golongan yg paling gembira..
tp.. selain itu... kanak2 juga golongan yg pelik sekali.. haha..

korg pun mesti ade bende pelik2 yg korg buat mase kecik kan???

8 comments:

  1. hahaha
    blog ni best
    antara sume mimi nye plg best
    hahaha =D
    dun worry
    i did lots of stupid things than u did
    kanak kanak biase la kan?
    haha

    ReplyDelete
  2. haha.. kanak-kanak.. nak buat camane...
    senang terpedaya dan buat ikut suke je..
    nasib time kanak2.. sume kanak2 muke comel..
    org nak marah xjadi.. wakaka

    tp.... sume cite tu kalu dicite balik semula antara keluarga..
    still gelak gile2 mcm first time dgr...

    ReplyDelete
  3. Mase keluarga ko kat overseas.. ko kat mane?

    ReplyDelete
  4. Mujur dekat kepala lutut, jika dekat belakang badan jadi ninja turtle lah !

    ReplyDelete
  5. memang kelakar.. n sporting

    ReplyDelete
  6. mona >> hehe.... xpe2.. skunk aku dh besar.. so, skunk aku duk perhati gelagat anak sedara... skunk baru 2 thn... bila die dh nak masuk4 thn, aku akan tipu die lak.. balas dendam dekat abg aku (bkp anak sedare aku)... die tipu aku dl.. aku tipu anak die lak nanti.. huihui

    ReplyDelete

Jangan segan-segan.. malu-malu utk meninggalkan komen..
♥ ♥